Pers




Huub Stapel roept Limburgers op mee te denken en ontwerpen
Een logo van en voor Limburg

Persbericht
8 juni 2017

LIMBURG – Een logo van en voor Limburg? Is dat er dan? Nee, nog niet! En dat wordt hoog tijd, aldus een aantal bekende Limburgers en Limburgse ondernemers. Vandaag start een campagne met een oproep aan alle Limburgers om mee te denken over én ontwerpen aan dat logo. Wat is volgens jou “de kracht van Limburg”? Ideeën en inzendingen kunnen worden gedeeld op de website www.logovanlimburg.nl.

Voor wie en waarom?

Voor iedereen die Limburg een warm hart toedraagt. Een logo dat niet branche gebonden is en waarmee we met gepaste trots kunnen laten zien – in Limburg zelf maar ook buiten de provincie en landsgrenzen – wat we in Limburg kunnen, hebben en maken.

Dit alles met als doel om Limburg te verenigen, te promoten, verbindingen te leggen, het “wij-gevoel” te creëren en uiteindelijk “de kracht van Limburg” gezamenlijk uit te dragen en Limburg (inter)nationaal nog meer op de kaart te zetten!

Een logo van en voor alle Limburgers. Te gebruiken door bedrijven, overheidsinstellingen, de toeristische sector, onderwijs, sport, cultuur, etc.

Een logo dat burgers als sticker op hun auto of fiets kunnen plakken, dat bedrijven als marketingtool kunnen gebruiken – om aan te geven welke toonaangevende bedrijven uit de regio komen – en dat sportclubs op hun tenue kunnen dragen. Zo zien bijv. studenten meteen dat ze niet naar de Randstad hoeven om een goede baan te vinden. Limburg heeft immers genoeg te bieden.


Hoe moet zo’n logo er dan uitzien?

In de L van Limburg zijn allerlei icoontjes verwerkt die symbool staan voor het Limburg van toen en nu. Icoontjes die het verhaal van Limburg vertellen.

De keuze voor de icoontjes is echter nog niet definitief vastgelegd. Juist daarover willen we elke Limburger laten meedenken en meebeslissen. Er wordt een campagne gestart ondersteund door bekende Limburgers als Huub Stapel.

Met deze campagne willen zij een groot publiek uitdagen om zelf na te denken wat voor hen “de kracht van Limburg” is. De inbreng kan vervolgens gedeeld worden via een eigen profiel op www.logovanlimburg.nl

Uiteindelijk worden de beste inzendingen vereeuwigd in het logo.

Wil jij ook vereeuwigd worden in het logo van Limburg?
Meld je dan nu aan via www.logovanlimburg.nl en deel jouw kracht van Limburg!

Laten we gezamenlijk “de kracht van Limburg” zichtbaar maken!

Meer informatie:
Stichting Logo voor Limburg:

Voorzitter : Theo Joosten (Rowwen Hèze)
Penningmeester : Jos Rutten (Oud-directeur Rabobank)
Secretaris : Yvonne Linssen (Linssen Yachts),
Bestuurslid : Jan Theunissen (Oolderhof)

Met medewerking van: Giel Polman (VVV Midden-Limburg)
Met medewerking van: Conny Moonen (Connect Limburg)
Uitvoerenden : Luc Lebens (Soapbox)
Mediapartner : De Limburger

Ambassadeurs :
– Huub Stapel
– Suzan Seegers
– Petra Stienen
– Mark van Bommel
– Marco Bogers
– Marcia Luyten
– Sef Vergoossen
– Pieter Kuijpers
– Pierre Cnoops
– Hai Berden
– Een als maar groeiende lijst, zie http://www.logovanlimburg.nl/organisatie

contact

Stichting Logo voor Limburg

Muggenbroekerlaan 32
6045 BB Roermond

info@logovanlimburg.nl
06 – 5888 4005